DOMPRESS.PL
  Powrót do strony głównej
Log:
Duże zainteresowanie nowymi mieszkaniami sprawia, że często na ich zakup trzeba decydować się zanim jeszcze ruszy budowa osiedla. Zaletą takich transakcji może być niższa cena za metr. Analitycy portalu nieruchomości Dompress.pl sprawdzili, w których projektach deweloperzy oferują tańsze mieszkania w przedsprzedaży.
Ewelina Juroszek, dyrektor ds. sprzedaży Atal
W projektach, które realizujemy cena metra kwadratowego mieszkania jest stała bez względu na etap budowy. W ramach działań promocyjnych wprowadzamy zniżki na poszczególne lokale, np. aktualnie obowiązuje specjalna oferta cenowa na pięć mieszkań w warszawskiej inwestycji Nowe Bemowo.
Sławomir Szczakowski, dyrektor ds. sprzedaży w Dantex
Sprzedajemy mieszkania w dwóch inwestycjach w trakcie budowy: Miasto Wola I, którego budowa zakończy się w I kw. 2016 roku oraz Dobra Wola II, które ma być gotowe w IV kw. 2015 r. Każdy lokal wyceniany jest indywidualnie i trudno mówić o ofercie przedsprzedażowej. Dostosowujemy ceny do sytuacji na rynku i standardu obiektu.
Anna Sitnik, dyrektor działu sprzedaży w firmie Dolcan
Klienci coraz chętniej decydują się na zakup nieruchomości na bardzo wczesnym etapie realizacji inwestycji. Mają wtedy pełny wybór. Wprowadzając nową inwestycję do sprzedaży typujemy zawsze pulę mieszkań, które sprzedajemy w nieco niższej cenie od innych. Zwykle takie mieszkania są tańsze o kilkaset złotych za mkw. Jednak przy obecnym popycie na rynku pierwotnym nie trzeba klientów specjalnie zachęcać. Dzięki wprowadzeniu ustawy deweloperskiej nabywcy czują się bezpieczniej kupując mieszkania w budowie.
Radosław Bieliński, rzecznik prasowy Dom Development
W okresie trzech kwartałów tego roku uruchomiliśmy rekordową liczbę 11 projektów. Na koniec września mieliśmy w ofercie 3.128 mieszkań w budowie i 2.504 lokale w ofercie, dzięki czemu klienci mają szeroki wybór. Chętnie kupowane są zarówno mieszkania już gotowe, jak i te na etapie realizacji. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, proponując najlepsze wsparcie.
Bartosz Podgórczyk, dyrektor działu marketingu w firmie Euro Styl
Fakt, iż oferowane mieszkania znajdują się w początkowej fazie realizacji nie ma dla naszych klientów większego znaczenia, szczególnie od momentu kiedy zaczęła obowiązywać tzw. ustawa deweloperska, która zabezpiecza ich interesy. Nie organizujemy przedsprzedaży mieszkań. Staramy w jak największym stopniu dostosować ofertę do potrzeb klienta, pod kątem lokalizacji, rozwiązań architektonicznych, jak i jakości materiałów.
Katarzyna Daszkiewicz reprezentująca Grupę Inwest
W inwestycjach Grupy Inwest rozpoczęcie sprzedaży mieszkań zwykle zbiega się z faktycznym startem budowy, nie można więc mówić o przedsprzedaży. Ceny oferowanych przez nas mieszkań nie ulegają zmianie. Klienci, którzy kupują na początku mają jednak największy wybór oraz możliwość wprowadzenia pewnych zmian architektonicznych w mieszkaniu.
Rafal Zdebski, dyrektor handlowy Inpro
W większości naszych inwestycji mieszkania sprzedają się jeszcze przed ich ukończeniem. Jeśli zostaje kilka mieszkań, decydujemy się obniżyć cenę o kilka procent. Obecnie w promocyjnej cenie mamy 3 ostatnie mieszkania w projekcie Chmielna Park na Wyspie Spichrzów w Gdańsku i kilka mieszkań w gdańskiej inwestycji Czwarty Żagiel.
Kaja Mirgos, dyrektor ds. sprzedaży JHM Development
Aby zachęcić klientów do zakupu mieszkań na etapie budowy wprowadziliśmy określoną politykę rabatową. Upusty są najwyższe po rozpoczęciu prac budowlanych i zmniejszają się stopniowo w trakcie realizacji inwestycji. W najbliższych tygodniach rozpoczniemy budowę i sprzedaż mieszkań na osiedlu Twoja Dolina w Katowicach w okolicy Doliny Trzech Stawów. Na tym etapie nasi klienci nie tylko będą mieli możliwość wyboru najlepiej usytuowanych lokali, ale również będą mogli skorzystać ze specjalnej oferty rabatowej.
Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży J.W. Construction Holding SA.
W warszawskiej inwestycji Bliska Wola, która jest naszym największym przedsięwzięciem, obserwujemy bardzo wysokie zainteresowanie mieszkaniami w każdym etapie projektu. We wrześniu wprowadziliśmy do sprzedaży 3 etap inwestycji, w którym dostępnych jest 400 lokali o powierzchni od 24 mkw. do 121 mkw. w cenie od 6.222 do 8.200 zł/mkw. W początkowej fazie realizacji nie wprowadzamy raczej specjalnych ofert cenowych, ale regularnie organizujemy promocje, w których np. garaż lub komórka lokatorska, czy akt notarialny jest gratis. Zazwyczaj mieszkania w każdym kolejnym etapie są nieco droższe.
Mirosław Kujawski, wiceprezes LC Corp
Klienci chętnie decydują się na zakup mieszkania w budowie. Jest to widoczne szczególnie w naszych inwestycjach w Warszawie. W stołecznych projektach Mała Praga, Poborzańska, czy Promenady zostało sprzedanych od 40 do 50 mieszkań jeszcze przed wbiciem przysłowiowej łopaty. W tej sytuacji, trudno oczekiwać niższych cen w nowych inwestycjach.
Marta Jagłowska, marketing manager w Marvipol
W naszej ofercie mieszkania w trakcie budowy są tańsze od gotowych lokali. W osiedlu Central Park Ursynów, w którym budowa pierwszego etapu zakończy się w październiku 2015 roku, ponad 60 proc. mieszkań znalazło już nabywców, w ciągu 8 miesięcy od rozpoczęcia budowy. W naszych inwestycjach stawki systematycznie rosną wraz z postępami prac. Ceny mieszkań gotowych są o 15 proc. wyższe w porównaniu z tymi w momencie rozpoczęcia budowy.
Mirosław Bednarek, prezes Matexi Polska
Nasza polityka cenowa nie zakłada różnicowania cen w zależności od stopnia zaawansowania inwestycji. W tej chwili rozpoczęliśmy aż trzy nowe projekty: Staffa 9, Kolska od nowa i Księżycowa 60. Od samego początku budowy widzimy duże zainteresowanie klientów wszystkimi inwestycjami. Ustawa deweloperska daje obecnie nabywcom większe bezpieczeństwo zakupu.
Michał Skwarek, reprezentujący firmę Okam
Obecnie chętnie kupowane są nie tylko mieszkania, które zaczynają się budować, ale także te które są dopiero planowane. Nasza inwestycja na warszawskim Służewcu przemysłowym, której budowa jest dopiero planowana, już teraz budzi bardzo duże zainteresowanie ze strony klientów, mimo iż sprzedaż uruchomimy dopiero wraz z początkiem budowy. Mieszkania w przedsprzedaży są tańsze, a wysokość cen zależy od przebiegu procesu sprzedaży. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie.
Tomasz Sznajder, wiceprezes zarządu Polnord
Widzimy rosnące zainteresowanie zakupem mieszkań w Warszawie i Trójmieście, w których koncentruje się działalność Polnordu. Mieszkania, które mamy w ofercie szybko znajdują nabywców, jeszcze przed ich ukończeniem. Dla naszych klientów kluczowa jest nie tylko cena, ale i jakość wykonania inwestycji oraz jaj lokalizacja.
Violetta Wypych, dyrektor działu handlowego Rafin Developer
Mieszkania, w trakcie budowy, stają się znowu standardowym produktem rynkowym. Mamy w ofercie przedsprzedaży inwestycję Kępa Mieszczańska we Wrocławiu, w której trwa promocja mieszkań, a ceny zaczynają się od 5.890 zł/ mkw. W ramach promocji można nabyć mieszkanie 15 proc. taniej.
Oscar Kazanelson, przewodniczący rady nadzorczej Robyg
W naszym portfolio gotowe lokale stanowią zaledwie ok. 3 proc. z całej oferty 1.400 mieszkań. Większość lokali w naszych inwestycjach znajduje nabywców jeszcze przed rozpoczęciem budowy, bo wtedy klienci mogą wybierać mieszkania odpowiadające ich preferencjom. Ze względu na stabilną sytuację sprzedażową na rynku, stan zaawansowania budowy inwestycji nie ma wpływu na wysokość cen. Na uwagę zasługuje natomiast wprowadzona niedawno w inwestycjach Robyg bezpłatna usługa Smart House, dzięki której każde mieszkanie będzie wyposażone w inteligentne systemy do zarządzania oświetleniem, ogrzewaniem oraz ochroną.
Andrzej Gutowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Ronson Development
Zdecydowana większość lokali w naszych inwestycjach sprzedaje się jeszcze przed zakończeniem budowy, a duża część zaraz na jej początku. Często wprowadzamy oferty przedsprzedaży i wtedy klienci mogą liczyć na ok. 3-5 proc. niższe ceny w porównaniu do późniejszych cen w regularnej sprzedaży.
Edward Laufer, prezes Vantage Development
We Wrocławiu daje się zaobserwować stabilny wzrost cen, przede wszystkim w przypadku mieszkań dobrze zlokalizowanych, czego przykładem mogą być również nasze, centralnie usytuowane inwestycje: Promenady Wrocławskie i Centauris. Mimo, że nie obejmuje ich program dopłat, nie możemy narzekać na poziom sprzedaży.
Piotr Kijanka, dyrektor działu sprzedaży w Wawel Service
Klienci chętniej kupują obecnie mieszkania na etapie tzw. dziury w ziemi. Większość lokali w oferowanych inwestycjach sprzedajmy już na początku budowy. Dużą rolę odgrywa tu ustawa deweloperska, dzięki której klienci czują się bezpieczniej. Dla nabywców istotne jest, że we wczesnej fazie budowy mogą nieodpłatnie wprowadzać zmiany w układzie ścian i instalacji lub zaplanować połączenie mieszkań. Należy zwrócić uwagę, że każda kolejna faza budowy zwykle pociąga za sobą wzrost przeciętnej ceny mieszkania o kilka procent. W naszej warszawskiej inwestycji Wizja Mokotów 30 proc. mieszkań zostało sprzedanych jeszcze przed rozpoczęciem prac budowlanych.

Agnieszka Wójcik, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu w Wikana
Klienci chętnie dokonują zakupu na wczesnym etapie budowy, gdyż cenią sobie duży wybór mieszkań i poziom proponowanych w tym czasie cen. Stawki ofertowe stosowane przez nas rosną wraz z tempem zaawansowania prac budowlanych.

Autor: Kamil Niedźwiedzki, analityk Dompress.pl
autor dompress 03:22 26/11/14
Komentarze:
Zostaw komentarz:
Gość
Aby napisać komentarz musisz być zalogowany/zalogowana. Jeśli nie masz konta zarejestruj się.
 
Online: 0 Login i 29 Goście