DOMPRESS.PL
Ostatnie wpisy 01/03/16
Czy w ostatnich latach zmieniła się struktura nabywców mieszkań, jeśli chodzi o wiek? Czy rysuje się jakaś wyraźna tendencja? Jaka jest najliczniejsza grupa kupujących na rynku deweloperskim? Analizę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl


Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord

Wprowadzenie kilka lat temu rządowego programu MdM zaktywizowało młode rodziny do poszukiwania własnego mieszkania. Obserwujemy, że najliczniejszą grupę naszych klientów stanowią osoby w wieku 25-34 lat, które interesują się lokalami dwu-trzypokojowymi w spokojnych, kameralnych osiedlach z takimi udogodnieniami jak place zabaw dla dzieci, czy wózkownie. Odwiedza nas również wiele osób w wieku 35+ zainteresowanych bardziej przestronnymi, komfortowymi mieszkaniami z dostępem do infrastruktury miejskiej i terenów rekreacyjnych jednocześnie. Tendencje te zmieniają się nieznacznie z roku na rok. Obecnie obserwujemy rosnące zainteresowanie mieszkaniami ze strony osób starszych, które planują zakup kawalerki lub dwupokojowego mieszkania na niższych kondygnacjach w pobliżu swojej rodziny, z dobrym dojazdem do ścisłego centrum miasta i okoliczną infrastrukturą.
Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Oferta mieszkaniowa z segmentu popularnego skierowana jest przede wszystkim do klientów, którzy chcą zaspokoić własne potrzeby mieszkaniowe. W tej grupie przeważają osoby młode, mające średnio 31 lat, będące na etapie usamodzielniania się, zakładania własnej rodziny. W najbliższych latach może tu nastąpić niewielka zmiana spowodowana wzrostem wymaganego wkładu własnego. Część nabywców będzie zmuszona do przesunięcia w czasie zakupu swojego pierwszego mieszkania z uwagi na konieczność zgromadzenia większych środków finansowych. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku klientów inwestycyjnych, wśród których przeważają osoby w przedziale wiekowym między 35 a 60 lat, średnio mające 44-46 lat.

Grzegorz Marchel, dyrektor ds. marketingu w Lokum Deweloper

Wiek klientów kupujących mieszkania jest ściśle uzależniony od inwestycji i jej lokalizacji, w każdej możemy zaobserwować nieco inne tendencje. Na pewno nadal jest wiele młodych par lub małżeństw poszukujących mieszkania dla siebie. W ostatnim roku ta grupa - do 30 lat, stanowiła największy odsetek wśród osób podpisujących umowy, bo około 32 proc. Drugą najliczniejszą grupę kupujących stanowią nabywcy w wieku 30-40 lat, w ciągu ostatniego roku było to 30 proc. klientów.

Dużą część klientów stanowią także osoby kupujące mieszkania inwestycyjnie, na wynajem. Często są to osoby w wieku 30-40 lat, ale także osoby po 50. roku życia. Zauważamy również wzrost zainteresowania zakupem mieszkań wśród osób starszych, które chcą przeprowadzić się bliżej dzieci lub poprawić warunki zamieszkania.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Struktura nabywców jeśli chodzi o wiek jest obecnie podobna do tej, jaka była kilka lat temu. Rynek powoli ewoluuje w kierunku nieco większych mieszkań i tak na pierwsze mieszkanie młodzi wybierają częściej dwa pokoje zamiast kawalerki. Grupa kupujących, która w ostatnim czasie mocno zyskała na znaczeniu, to nabywcy inwestycyjni lokujący środki w mieszkanie jako bezpieczną alternatywę dla niskiego oprocentowania lokat bankowych.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Obserwujemy, że dzięki dofinansowaniu z budżetu państwa w ramach programu MdM, coraz więcej młodych osób stać na kredyt hipoteczny i kupno własnego mieszkania na rynku pierwotnym. Po uchwalonej we wrześniu ubiegłego roku nowelizacji odnotowaliśmy wzrost zainteresowania czteropokojowymi mieszkaniami. Utrzymuje się wysokie zainteresownie mieszkaniami kwalifikującymi się do rządowego programu dopłat, które w osiedlu Zielona Dolina w Warszawie posiadamy w cenach rozpoczynających się od 5200 za m kw., a w inwestycji Nowe Tysiąclecie w Katowicach od 4700 za m kw. Domy w MdM oferujemy w osiedlu Villa Campina w okolicach Warszawy w cenie od 399 tys. zł.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

Na przestrzeni ostatnich lat nastąpiła pewna zmiana, jeśli chodzi o wiek klientów poszukujących mieszkań. Teraz zdecydowanie więcej młodych ludzi decyduje się na ich zakup. Jest to spowodowane działaniem programów pomocowych Rodzina na Swoim i Mieszkanie dla Młodych oraz rozwojem naszej gospodarki. Rządowe programy wspierające zakup mieszkań spowodowały, że mieszkania kupują osoby, które bez dopłat nie mogłyby sobie pozwolić na zakup własnego M.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Home Invest

Z naszych obserwacji wynika, że na przestrzeni ostatnich lat sytuacja w kontekście preferencji nabywczych w zależności od poszczególnych grup wiekowych niewiele się zmieniła. Wciąż to przeważnie ludzie młodzi kupują mieszkania dla siebie w oparciu o kredyt z wkładem własnym, bądź też za gotówkę najczęściej przy wsparciu rodziców. Osoby w średnim wieku również są zainteresowane zakupem mieszkań w celu poprawy komfortu życia. Mieszkania kupowane są również za gotówkę jako inwestycję pod wynajem. Wynika to przeważnie z chęci zabezpieczenia swojej przyszłości oraz faktu, że zakup nieruchomości to obecnie najlepsza i najbardziej pewna inwestycja.

Katarzyna Pietrzak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Victoria Dom S.A.

Naszymi klientami są najczęściej młode rodziny z dziećmi lub pary planujące powiększenie rodziny. Nabywcy domów to osoby dojrzałe, które zazwyczaj mają za sobą zakup mieszkania. Tacy klienci, przeważnie z rodzinami, zainteresowani są przydowmowym tarasem, który służy im do odpoczynku, do przyjmowania gości, czy grillowania. Posiadamy w ofercie domy w cenach niewiele wyższych od mieszkań 4-5 pokojowych, także wykończone pod klucz.

Marcin Liberski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Atlas Estates

Dostrzegamy kilka grup klientów. W większości są to osoby młode, często absolwenci uczelni, którzy kupują swoje pierwsze M, zazwyczaj o mniejszej powierzchni. Wśród klientów są też rodzice osób, które rozpoczynają studia w Warszawie i zamiast płacić za wynajem mieszkania dla swojego dziecka, wolą zainwestować we własną nieruchomość.
Zauważamy również tendencję, w ramach której osoby w nieco starszym wieku, często już z rodziną i zasobniejszym portfelem, zmieniają miejsce zamieszkania, chcąc podwyższyć komfort życia. Wybierają lokale o większym metrażu w nowych budynkach o lepszym standardzie i lokalizacji.

Roma Peczyńska, marketing manager w Red Real Estate Development

Niezmiennie od lat większość naszych klientów stanowią ludzie młodzi - rodziny z dziećmi i młode małżeństwa. Takie osoby najczęściej decydują się na dwu i trzypokojowe mieszkania. Znaczną część mieszkańców naszych osiedli stanowią również single i seniorzy, którzy wybierają między innymi wygodne kawalerki.

Ewelina Krosta, reprezentująca firmę WAN S.A.

W ciągu ostatnich lat nie zauważyliśmy zmiany, jeśli chodzi o wiek osób kupujących mieszkania. Najliczniejsza grupa naszych klientów to młode małżeństwa oraz studenci.

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Nasza oferta adresowana jest do zróżnicowanej grupy odbiorców. Są wśród nich zarówno osoby młode, jak i rodziny z dziećmi oraz seniorzy, zamieniający lokale na bardziej komfortowe. Mieszkania w naszych inwestycjach bardzo chętnie wybierają osoby młode, poszukujące funkcjonalnego lokalu, którego lokalizacja zagwarantuje krótki czas dojazdu do pracy. Z drugiej zaś strony, mieszkań poszukują także nieco starsze osoby zmieniające lokum, oczekujące większej przestrzeni i komfortu. Oba te trendy znajdują odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży naszych projektów. Warto również podkreślić, iż znaczna część mieszkań nabywana jest w celach inwestycyjnych.




Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki

Więcej informacji dompress.pl
Autor dompress 05:01 31/03/16 | Komentarze (0)
Coraz zasobniejszy, poznański rynek biurowy przyciąga firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu
Miniony rok zapisał się w historii polskiego rynku biurowego jako rekordowy. Był też wyjątkowo udany dla Poznania, który na tle innych aglomeracji w kraju wyróżnił się skokowym wzrostem popytu na powierzchnię biurową. W 2015 roku w aglomeracji poznańskiej wynajęło się ponad trzykrotnie więcej biur niż w roku poprzednim. Najemcy podpisali umowy na około 65 tys. m kw. powierzchni, podają analitycy firmy doradczej Walter Herz.
Do największych transakcji odnotowanych w minionym roku należą umowy na wynajem 13 tys. m kw. w Poznańskim Centrum Finansowym i 11,5 tys. m kw. powierzchni biurowej w Business Garden Poznań zawarte przez Bank Zachodni WBK. Nie należą one do największych w kraju, ale jeśli zestawimy je z całkowitym zapotrzebowaniem na powierzchnię biurową w Poznaniu, które w 2014 roku zamknęło się w ok. 19 tys. m kw., widoczna jest duża progresja, jeśli chodzi o popyt.
Duża dostępność biur
Analitycy firmy doradczej Walter Herz obliczają, że Poznań dysponuje niespełna 380 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni biurowej. Szacują, że w stolicy Wielkopolski w budowie jest obecnie ok. 50 tys. m kw. biur, z czego połowa ma zostać oddana do użytkowania w tym roku. Najemcy poszukujący w mieście powierzchni biurowej nie mogą narzekać na jej słabą dostępność. Oddane jesienią ubiegłego roku budynki z pierwszego etapu inwestycji Business Garden Poznań przyniosły 42 tys. m kw. nowych biur, a współczynnik wolnej powierzchni biurowej zwiększył się w mieście do ponad 15 proc.
W ostatnim kwartale bieżącego roku ma zostać oddany projekt Maraton firmy Skanska oferujący 25 tys. m kw. biur. Inwestor planuje już kolejną inwestycję w Poznaniu. Skanska i PKS Poznań podpisały umowę dotyczącą terenu dawnego dworca autobusowego, w miejscu którego deweloper zamierza stworzyć nowoczesną zabudowę biznesową o dominującej funkcji biurowej. Jak deklaruje Skanska, wraz z poszerzaniem portfolio swoich inwestycji w Poznaniu firma zamierza wspierać dalszy rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu w stolicy Wielkopolski i przyczynić się do tego by miasto stało się atrakcyjną lokalizacją dla dużych firm.
Poznań atrakcyjny dla sektora BPO/SSC
Specjaliści Walter Herz podkreślają, że poza coraz zasobniejszym rynkiem biurowym, atutem Poznania jest dobra infrastruktura komunikacyjna, obejmująca połączenia lotnicze i drogowe, które gwarantują m.in. sprawny dojazd do niedaleko położonego Berlina. Miasto jest jednym z największych ośrodków akademickich w kraju i w porównaniu z Warszawą oferuje niższe stawki za wynajem powierzchni biurowej. Doradcy podają, że podobnie jak we Wrocławiu i Krakowie średnia cena wynajmu powierzchni biurowej w aglomeracji wynosi 14 euro/m kw./m-c.
To, jak zauważają doradcy Walter Herz, czyni z Poznania atrakcyjną lokalizację dla firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu, które szczególnie aktywnie rozwijają swoją działalność na rynkach regionalnych. Sektor PBO/SSC, który jest jedną z najszybciej rosnących gałęzi polskiej gospodarki, lokuje swoje centra głównie w dziesięciu największych miastach (Kraków, Warszawa, Wrocław, Trójmiasto, Łódź, Aglomeracja Katowicka, Poznań, Bydgoszcz, Szczecin, Lublin). W tych ośrodkach zatrudnionych jest łącznie 95 prac. wszystkich pracowników centrów obsługi biznesu z kapitałem zagranicznym w Polsce.

Rośnie zatrudnienie w outsourcingu

Od 2013 roku we wszystkich największych miastach, w których obecne są firmy sektorowe zatrudnienie wzrosło co najmniej o jedną czwartą. W Poznaniu, Krakowie, Aglomeracji Katowickiej, Łodzi i Trójmieście zwiększyło się o około 40 proc., podaje w swoim raporcie organizacja ABSL.

W mieście funkcjonuje ponad 40 centrów świadczących nowoczesne usługi dla biznesu z kapitałem zagranicznym. W ostatnim czasie na Poznań postawiły takie firmy jak Capgemini, Mars, Owens-Illinois, czy Polaris Laboratories. Swoje centra w mieście mają także m.in.: GSK Services, Ikea, Jerónimo Martins, Lorenz Services, MAN, Mars, McKinsey, Newell Rubbermaid, Owens-Illinois, Roche. Oddział zdecydowała się otworzyć również firma Jcommerce, czy SMT Software.

Szybki rozwój outsourcingu w naszym kraju to efekt utrzymujących się niskich kosztów pracy w porównaniu z krajami Europy Zachodniej oraz dostępu do szerokiej rzeszy dobrze wykwalifikowanej kadry. Nie bez znaczenia dla inwestorów są również specjalne strefy ekonomiczne, które na wielu obszarach wspierają biznes.

Według prognoz ABSL ośrodki BPO/SSC z kapitałem zagranicznym zlokalizowane w Polsce mają w ciągu następnych czterech lat zwiększyć zatrudnienie do 250 tys. osób. Oznacza to jednocześnie, że zapotrzebowanie na powierzchnię biurową w miastach regionalnych w najbliższym czasie będzie utrzymywało się na wysokim poziomie, bo branża jest odpowiedzialna za wynajem większości powierzchni biurowej, która trafia w nich do najemców.

Niskie bezrobocie

W Poznaniu przybywa firm o światowym zasięgu, a te które są obecne na poznańskim rynku zwiększają zatrudnienie. Reprezentatywna jest tu firma Amazon, która w swoich trzech centrach logistycznych znajdujących się pod Poznaniem i Wrocławiem, w Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku oraz w biurze w Warszawie planuje zatrudnić dodatkowo ponad tysiąc osób.

Znaczną część z ponad tysiąca nowych miejsc pracy stanowić mają stanowiska wymagające wysokich kwalifikacji, między innymi w obszarach IT, inżynierii, finansów, HR i logistyki. Pod koniec tego roku liczba osób zatrudnionych przez Amazon w Polsce ma sięgnąć 5,5 tys.

W zeszłym roku zatrudnienie zwiększył też największy wielkopolski pracodawca - firma Volkswagen Poznań. Spółka, która zatrudnia obecnie ponad 7 tys. pracowników rozbudowała w minionym roku zespół o 1,5 tys. osób. Ponadto, jesienią bieżącego roku niedaleko Poznania, koło Wrześni zamierza otworzyć drugą fabrykę - VW Crafter, gdzie pracować będzie 3 tys. osób. Między innymi dzięki takim inwestorom od kilku lat Poznań, jak i całe wielkopolskie cechuje się najniższym bezrobociem w kraju.


Opracowanie : Walter Herz
Autor dompress 02:44 30/03/16 | Komentarze (0)
Czy w ukończonych inwestycjach deweloperskich kupimy jeszcze atrakcyjną dwójkę? W których osiedlach je znajdziemy? W jakich metrażach i cenach? Sondę prezentuje portal nieruchomości Dompress.pl


Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Większość mieszkań sprzedajemy jeszcze na etapie budowy. Ostatnie, ukończone lokale dwupokojowe posiadamy w ofercie inwestycji Pustynna 43 w Łodzi. Osobom, którym zależy na szybkim wprowadzeniu się do własnego M polecamy także projekty będące w końcowych fazach realizacji, tj.: Osiedle Przy Srebrnej w Gdańsku, Powstańców 33 w podwarszawskich Ząbkach i Osiedle Poborzańska w Warszawie.

Grzegorz Marchel, dyrektor ds. marketingu Lokum Deweloper

W ofercie mamy ponad 30 mieszkań dwupokojowych w V etapie osiedla Lokum di Trevi, które zostaną oddane do użytkowania jako pierwsze z naszych obecnych inwestycji, w sierpniu br. Mieszkania o metrażu od 41 do 48 m kw. z osobnymi kuchniami lub aneksami, dostępne są w cenie od 257 tys. zł do 300 tys. zł.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Klienci mogą aktualnie znaleźć ostatnie mieszkania w oddanych niedawno budynkach w inwestycji Staffa 9 oraz w pierwszym etapie projektu Kolska od Nowa:) w Warszawie. Lokale dwupokojowe są też jeszcze w sprzedaży w będącej w ostatniej fazie budowy inwestycji Księżycowa 60. Oferta takich mieszkań obejmuje metraże pomiędzy 38-51 m kw., a ich ceny kształtują się w przedziale od 239 tys. zł do 357 tys. zł.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży Polnord

Przygotowując kolejne inwestycje staramy się jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów, dlatego też w każdym projekcie Polnord znajduje się duża pula najczęściej poszukiwanych, funkcjonalnych mieszkań dwupokojowych. Obecnie we wszystkich naszych osiedlach można nabyć takie lokale. Większość z nich posiada balkon, taras lub ogródek. Przykładowo dwójkę o powierzchni 41 m kw. na osiedlu Neptun II w podwarszawskich Ząbkach można nabyć w cenie od 194 tys. zł. Niewiele więcej, bo 196 tys. zł klienci zapłacą za mieszkanie z wydzieloną, widną kuchnią i balkonem w III etapie inwestycji 2 Potoki w Gdańsku lub dwójkę z aneksem kuchennym i balkonem w łódzkim City Parku.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Gotowe mieszkania dwupokojowe oferujemy na warszawskim Żoliborzu w inwestycji Krasińskiego 58, w której za najmniejszy tego typu lokal o powierzchni niespełna 49 m kw. trzeba zapłacić ok. 396 tys. zł. Z kolei na Bielanach w projekcie Na Sokratesa, którego budowa powoli dobiega końca, mieszkanie dwupokojowe o powierzchni ponad 45 m kw. można nabyć w cenie ok. 318 tys. zł.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży J.W. Construction Holding S.A.

Najtańsze, gotowe mieszkania dwupokojowe dostępne są w tej chwili w cenie od 198,9 tys. zł w inwestycji Centrum III w Łodzi. Ponadto ukończone dwójki oferujemy w takich osiedlach jak: Zielona Dolina I w Warszawie w cenie poniżej 300 tys. zł, Nowe Tysiąclecie w Katowicach w kwocie 204,8 tys. zł, Oaza Piątkowo w Poznaniu za 270,6 tys. zł, oraz Rezydencja Redłowo w Gdyni w cenie od 322,8 tys. zł.

Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży RED Real Estate Development

Mieszkania dwupokojowe to hit we wszystkich naszych inwestycjach. Osoby, którym zależy na czasie, mogą wybrać ostatnie, takie mieszkania o metrażu 52 m kw. w pierwszym etapie warszawskiego osiedla Alpha Park, ich ceny rozpoczynają się od 6600 zł/m kw. Klienci mogą również kupić mieszkania dwupokojowe w drugim etapie poznańskiej inwestycji Red Park w cenie od 5925 zł/m kw., mieszczącej się w limicie MdM. Ostatnie dwupokojowe mieszkanie o powierzchni blisko 60 m kw. można również nabyć w osiedlu Nowa Papiernia we Wrocławiu, w budynku z wysokimi lokalami New Line. Lokal zapewnia widok panoramy miasta, ma dwa tarasy i oferuje wykończenie w cenie. Obecnie w promocji można go nabyć za 7700 zł/m kw.

Katarzyna Pietrzak, dyrektor sprzedaży i marketingu Victoria Dom S.A.

Już w wakacje będzie gotowe do zamieszkania Osiedle Classic zlokalizowane przy ulicy Przaśnej w Warszawie. Mamy w nim jeszcze kilka mieszkań dwupokojowych. Przykładowo lokal o powierzchni 34 m kw. z 66 m kw. ogródkiem kosztuje 211 tys. zł, a mieszkanie o metrażu 40 m kw. z 24 metrowym ogródkiem to koszt 237 tys. zł. Klientom, którzy mogą poczekać na odbiór kluczy do końca roku będziemy mogli zaoferować mieszkania w programie MdM w warszawskim osiedlu Viva Garden 2 przy ul. Białołeckiej. Można w nim zakupić mieszkanie dwupokojowe o powierzchni 36 m kw. w cenie 197 tys. zł, a 41 metrowe z 20 metrowym ogródkiem w kwocie 229 tys. zł.

Lidia Fedorczuk, manager sprzedaży Atlas Estates

W ofercie pierwszego etapu inwestycji Apartamenty Krasińskiego, zlokalizowanej w zacisznym zakątku warszawskiego Żoliborza, u zbiegu ulic Krasińskiego i Przasnyskiej, w niedalekiej odległości od Sadów Żoliborskich i CH Arkadia mamy w sprzedaży ostatnie mieszkanie dwupokojowe z dużymi przeszkleniami na stronę zachodnią. Atutem mieszkania jest rozległy taras oraz możliwość wyprowadzenia klimatyzacji. Mieszkanie o pow. 46 m kw. znajduje się na ostatnim, szóstym piętrze i kosztuje 465 tys. zł. Kolejne dwójki są tymczasem w budowie, w ramach drugiego etapu tej inwestycji.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych ECO-Classic

Mieszkania dwupokojowe od wielu lat są najbardziej poszukiwanym typem mieszkań i najszybciej się sprzedają. W gotowym budynku w warszawskim osiedlu Hubertus w sprzedaży został ostatni lokal dwupokojowy o metrażu ponad 50 m kw.

Aneta Zdulska, dyrektor ds. sprzedaży WAN S.A.

Gotowe mieszkania dwupokojowe można kupić na przykład w naszej, krakowskiej inwestycji Apartamenty Wielicka. Dostępne są w niej lokale o metrażach 38-54 m kw. w cenie od ok. 5500 zł/m kw.

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

W ofercie budynku B w warszawskim projekcie Miasto Wola, którego realizacja zakończy się w III kw. br. zostało w sprzedaży zaledwie 5 mieszkań dwupokojowych. W innych budynkach z początkowych etapów projektu takie lokale już się sprzedały. W trzeciej fazie inwestycji dostępnych jest jeszcze 31 mieszkań dwupokojowych o powierzchni od 31 do 65 m kw. W pierwszej fazie projektu Stacja Kazimierz na warszawskiej Woli, która zostanie oddana do użytkowania na przełomie I i II kw. br. dostępne są zaledwie 4 mieszkania dwupokojowe.


Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki
Autor dompress 10:43 24/03/16 | Komentarze (0)
Czy deweloperzy przygotowują wiosenne promocje? Czym będą zachęcać do zakupu mieszkań? W których inwestycjach znajdziemy bonusy? Sondę przeprowadził portal nieruchomości Dompress.pl

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

LC Corp realizuje aktualnie 20 inwestycji mieszkaniowych w pięciu miastach Polski – Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku i Łodzi. Akcje promocyjne organizowane są cyklicznie, obejmują wybraną grupę mieszkań i zazwyczaj oferują niższą stawkę za metr kwadratowy lub elastyczny harmonogram wpłat.

Warto zaznaczyć, że nasza strategia zakłada budowę lokali mieszkalnych w segmencie popularnym, w jak najlepszej relacji jakości do ceny. Każdy projekt jest dokładnie analizowany, m.in. pod kątem dopasowania oferty do potrzeb konkretnej lokalizacji. Duży nacisk kładziemy także na funkcjonalność i atrakcyjne układy mieszkań. Konsekwencja w realizacji tych założeń sprawia, że nie mamy trudności, żeby przekonać klientów do naszej oferty.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord

W projekcie 2 Potoki w Gdańsku obowiązuje specjalna wiosenna promocja cenowa, w ramach której mieszkania można nabyć w cenie 3990 zł za metr kwadratowy, a część z lokali w tej kwocie jest już wykończona pod klucz. Wszystkie mieszkania można kupić z dofinansowaniem w programie MdM, bez konieczności wnoszenia wkładu własnego, który w całości pokrywa rządowa dopłata. Promocyjne ceny proponujemy również w gotowym projekcie Brama Sopocka. Specjalną ofertę szykujemy na trójmiejskie i warszawskie targi nieruchomości. Obniżymy ceny mieszkań, zaproponujemy rabaty na wykończenie pod klucz oraz specjalną ofertę kredytową wraz z naszym partnerem – Domem Kredytowym Notus.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

Staramy się, żeby nasza oferta zawsze była atrakcyjna dla klientów, prowadzimy cykliczne akcje promocyjne dostosowane do aktualnej sytuacji w inwestycjach, np. na ostatnie mieszkania w budynku. Poza promocjami cenowymi zachęcamy klientów do wyboru mieszkań w naszych inwestycjach oferując dodatkowe usługi. W przypadku warszawskiego projektu Hubertus są to np. usługi Concierge. Zauważyliśmy również rosnące zainteresowanie ofertą wykończenia mieszkań pod klucz, dlatego w gdańskiej inwestycji Wolne Miasto proponujemy nabywcom wykończenie mieszkań w przystępnych cenach. Zawsze jesteśmy też otwarci na indywidualne negocjacje, szczególnie w przypadku kiedy kupujący decydują się na kolejne mieszkania, czy trafiają do nas z polecenia naszych klientów.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Home Invest

Proponujemy klientom promocje cenowe i na pewno przygotujemy też specjalną ofertę na wiosnę. W zależności od inwestycji będziemy oferować rabaty na mieszkania lub miejsca postojowe. Na upusty mogą liczyć klienci kupujący mieszkania w inwestycji Krasińskiego 58 na Żoliborzu i Na Sokratesa na Bielanach w Warszawie. W przypadku naszej nowej inwestycji Monte Verdi, realizowanej w warszawskiej dzielnicy Włochy, największym magnesem jest oferta mieszkań objętych programem MdM.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

W każdej realizowanej przez nas inwestycji proponujemy klientom bardzo atrakcyjne promocje. Osobom, które zdecydują się na zakup mieszkania w osiedlu Zielona Dolina w Warszawie oferujemy mieszkanie jednopokojowe w cenie od 160 tys. zł, natomiast chcącym zamieszkać w osiedlu Bliska Wola możemy zaproponować apartament z wykończeniem w kwocie od 239 tys. zł. Warto również wspomnieć o osiedlu Villa Campina zlokalizowanym w pobliżu Kampinoskiego Parku Krajobrazowego, które zostało objęte programem Mieszkanie dla młodych. Dzięki rządowemu dofinansowaniu można w nim nabyć dom w cenie od 399 tys. zł.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Jeśli chodzi o propozycje wiosenne, koncentrujemy się przede wszystkim na rozszerzaniu oferty o nowe, warszawskie projekty. Do sprzedaży trafiły właśnie mieszkania w inwestycji Apartamenty Marymont przy ulicy Lektykarskiej, a niebawem wprowadzimy do oferty również inwestycję Człuchowska Bemowo.

Grzegorz Marchel, dyrektor ds. marketingu w Lokum Deweloper

Osiedla znajdujące się w ofercie Lokum Deweloper są w wyjątkowy sposób zaprojektowane i dzięki temu bardzo atrakcyjne dla klientów. Świetna lokalizacja w centrum lub jego pobliżu, wysoki standard wykonania oraz funkcjonalne i nowoczesne układy mieszkań stanowią o wysokiej wartości rynkowej tych inwestycji. Klienci kupujący mieszkania w naszych projektach mogą skorzystać z programów: aranżacji wnętrz Lokum pod Klucz, rekomendacji „Poszukiwani sympatyczni Sąsiedzi, czy pakietu zniżek u partnerskich firm i instytucji w programie „Lokum+”.

Katarzyna Pietrzak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Victoria Dom S.A.

Wiosenna promocja, jaką przygotowaliśmy dla naszych klientów obejmuje specjalne ceny na mieszkania w warszawskiej inwestycji Viva Garden 2 położonej przy ulicy Białołęckiej. W budynku trzecim, który jako jedyny posiada naziemny parking wszystkie mieszkania, te mniejsze i większe, oferujemy w cenie od 5390 zł/m kw. Kompleks, którego budowa zakończy się jeszcze w tym roku, składa się z pięciu kameralnych budynków z placem zabaw. Do każdego mieszkania na parterze przynależy ogródek.

Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży w RED Real Estate Development

W poznańskim osiedlu Red Park przygotowaliśmy ofertę specjalną, obejmującą wykończenie mieszkania w cenie. W warszawskim osiedlu Alpha Park klienci mogą liczyć na atrakcyjne ceny mieszkań, które rozpoczynają się od 6417 zł/m kw., a także wygodny system płatności 10/90, a w przypadku największych lokali na komórkę lokatorską w cenie mieszkania. We wrocławskim osiedlu Nowa Papiernia Ultra Nova pracujemy nad nową ofertą. Przewidujemy płatność w systemie 10/90, bezpłatną pomoc architekta wnętrz, różne pakiety wykończenia, w tym m.in.: ręcznie robioną cegłę, płyty 3D na ściany, nowoczesne tapety i pluszowe panele ścienne. Pakiety będą gwarantowane w cenie mieszkania.

Aneta Zdulska, dyrektor ds. sprzedaży w WAN S.A.

Planujemy bardzo ciekawe wiosenne promocje, wśród których są także obniżki cen nawet o kilkadziesiąt tysięcy złotych w krakowskiej inwestycji Apartamenty Wielicka.

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Wzrastająca konkurencja na rynku nieruchomości, wymaga od deweloperów stosowania odpowiednich zachęt dla klientów. W biurach sprzedaży naszych inwestycji organizowane są m.in. Dni Otwarte, podczas których klienci mają możliwość uzyskania wyjątkowo atrakcyjnych warunków zakupu mieszkań. Dostępność i zakres tego rodzaju zachęt uzależniona jest od fazy sprzedaży inwestycji i rozpatrywana w trakcie indywidualnych negocjacji z poszczególnymi klientami.

Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki
Autor dompress 04:09 16/03/16 | Komentarze (0)
Czy w 2015 roku wzrosły ceny nowych mieszkań? Jak kształtowały się stawki ofertowe na początku i pod koniec minionego roku w inwestycjach deweloperskich? Sondę wśród firm przeprowadził portal nieruchomości Dompress.pl


Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

W 2015 roku nasza oferta cieszyła się dużym zainteresowaniem, jednak w ogólnym ujęciu ceny nie poszły w górę. Tam, gdzie budujemy osiedla składające się z kilku etapów, staraliśmy się utrzymać stawki za metr z poprzednich lat. Zmieniliśmy nieco ceny w projektach, których tempo sprzedaży było większe niż zakładane. Dotyczyło to tylko tych lokalizacji, w których mieliśmy ograniczoną podaż.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord

Choć sytuacja na rynku jest nadal stabilna, na przestrzeni kolejnych miesięcy ubiegłego roku widoczna była tendencja wzrostowa cen mieszkań w największych miastach. W ślad za tym nieznacznej podwyżce uległy ceny gotowych mieszkań w warszawskich inwestycjach Polnord. Nie dotyczyło to jednak osób skłonnych zaczekać na swoje wymarzone M. Klientom decydującym się na zakup lokali na wczesnym etapie projektu zawsze oferujemy bardzo atrakcyjne warunki zakupu i możliwość dokonania zmian w projekcie mieszkania. Mieszkania w ostatnim, realizowanym obecnie budynku E warszawskiej inwestycji Śródmieście Wilanów można nabyć w cenie od 6950 zł za metr kwadratowy, a w kameralnym Brzozowym Zakątku od 6575 zł/m kw.

Marcin Liberski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Atlas Estates

Rok 2015 był kolejnym bardzo dobrym czasem dla Atlas Estates i rynku mieszkaniowego. Mimo to ceny w naszych inwestycjach utrzymywały się na stabilnym poziomie. Obniżyliśmy jedynie ceny ostatnich apartamentów dwupoziomowych o pow. 160 m kw. w inwestycji ConceptHouse Mokotów i oferujemy je w kwocie 6990 zł za m kw. Dużym zainteresowaniem cieszą się mieszkania, które oferujemy w II etapie inwestycji Apartamenty Krasińskiego na warszawskim Żoliborzu. Ceny lokali w tym osiedlu wahają się od 8 do 10 tys. zł za m kw.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

Pomimo większego zainteresowania mieszkaniami na rynku w ubiegłym roku nie podnosiliśmy cen ofertowych. Podobnie, jak inni deweloperzy utrzymywaliśmy je na stałym poziomie. Zauważalną tendencją są jednak mniejsze oczekiwania dotyczące rabatów wśród naszych klientów, co przełożyło się na niewielki wzrost cen transakcyjnych.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

W 2015 roku ceny oferowanych przez Home Invest mieszkań pozostały na wyrównanym poziomie względem roku poprzedniego. Co więcej, można mówić nawet o delikatnym spadku cen o ok. 1 proc., co przełożyło się nominalnie na nieco mniejszą cenę za metr kwadratowy. Natomiast jeśli chodzi o porównanie cen na początku i na koniec roku 2015, trzeba przyznać, że nie były to znaczące różnice.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

W minionym roku obserwowaliśmy utrzymujące się na stałym poziomie ceny mieszkań z lekką tendencją wzrostową. Klienci wiedzą, że ceny mieszkań nie spadną, ale przepłacać nie chcą i poszukują najlepszych ofert. Kupno nieruchomości z naszej oferty to sposób na bezpieczne inwestowanie kapitału. Budujemy w różnych lokalizacjach, oferujemy możliwość odbioru lokalu wykończonego pod klucz w atrakcyjnych cenach. Przykładowo na osiedlu Bliska Wola w Warszawie można nabyć wykończone i wyposażone mieszkanie w cenie od 239 tys. zł.
Grzegorz Marchel, dyrektor ds. marketingu Lokum Deweloper

W 2015 roku ceny oferowanych przez nas mieszkań były stabilne. Wynika to z polityki cenowej, którą możemy prowadzić dzięki dobrej i stałej współpracy z podwykonawcami. Stawki cenowe nie zostały obniżone, a niewielki wzrost kosztów pojawiał się tylko w miarę zaawansowania budowy osiedli.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Ceny w naszych inwestycjach w ubiegłym roku utrzymywałay się na stabilnym poziomie. Staramy się tak projektować cennik na początku, kiedy wprowadzamy inwestycję na rynek, by nie windować cen w trakcie sprzedaży.

Ewa Skibińska, marketing manager w Red Real Estate Development

Ceny oferowanych przez nas mieszkań utrzymywały się w 2015 roku na podobnym poziomie. Nasi klienci mogli wielokrotnie liczyć na atrakcyjne oferty specjalne, które przynosiły znaczne oszczędności.

Katarzyna Pietrzak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Victoria Dom S.A.

Od założenia firmy w 1998 roku trzymamy się tych samych zasad, związanych z wysoką jakością oferowanych inwestycji i polityką cenową. Nie podnosimy drastycznie cen. Mamy swoich, stałych klientów, którzy często zmieniają mieszkania w obrębie naszych inwestycji. Jest to związane z zaufaniem, jakie przez lata budujemy wśród nabywców. Najkorzystniejsze ceny klienci mogą uzyskać kupując mieszkanie na początku sprzedaży danej inwestycji. Później w zależności od zaawansowania prac budowlanych ceny za m kw. rosną.

Aneta Zdulska, dyrektor ds. sprzedaży w WAN S.A.

W ciągu minionego roku ceny mieszkań w naszych inwestycjach raczej się nie zmieniły. Oferujemy mieszkania w cenie od 4800 zł za m kw. Wprowadzamy czasowo różnego rodzaju promocje, aby zachęcić klientów do zakupu. Ceny mieszkań można negocjować. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, jesteśmy otwarci na propozycje.

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

W 2015 roku ceny naszych mieszkań nie uległy większym zmianom i przewidujemy, że w najbliższych miesiącach sytuacja również będzie pod tym względem stabilna. Zawsze na pierwszym miejscu stawiamy jakość naszych projektów i jej odpowiednią korelację z ceną metra kwadratowego. Dotychczasowe efekty naszych działań i duża popularność projektów Miasto Wola i Stacja Kazimierz pokazują, że takie podejście przynosi pożądane rezultaty.




Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki
Autor dompress 04:24 09/03/16 | Komentarze (0)
Które projekty okazały się największym hitem sprzedażowym? W jakich osiedlach mieszkania kupowane są najchętniej? Dlaczego? Portal nieruchomości Dompress.pl prezentuje wyniki sondażu.

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp

Praktycznie wszystkie realizowane przez nas inwestycje sprzedają się jeszcze na etapie budowy. Ma na to wpływ kilka czynników, wśród których możemy wymienić lokalizację, funkcjonalne układy mieszkań, duży wybór kompaktowych lokali oraz atrakcyjne ceny. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się inwestycje 5 Dzielnica i Grzegórzecka 77 w Krakowie, Mała Praga w Warszawie, Przy Alejach i Bastion Wałowa w Gdańsku oraz Osiedle Graniczna we Wrocławiu. W tych projektach nawet 20 proc. mieszkań znajduje nabywców jeszcze na etapie przedsprzedaży, czyli przed rozpoczęciem budowy.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord

Projekty Polnord cieszą się dużą popularnością i zaufaniem klientów, którzy cenią sobie wysoką jakość zastosowanych materiałów, łatwość aranżacji przestrzeni, bezpieczeństwo osiedli, ale także atrakcyjne lokalizacje, łączące bliskość natury z dostępem do bogatej infrastruktury. Duża część lokali znajduje nabywców już na etapie budowy. Klienci szczególnie chętnie wybierają funkcjonalne dwójki i trójki w warszawskich projektach Śródmieście Wilanów i Stacja Kazimierz. Duże grono zwolenników zyskała sobie także inwestycja Neptun, zlokalizowana w podwarszawskich Ząbkach, która dzięki atrakcyjnym cenom i bliskiej odległości do centrum Warszawy zdecydowanie wygrywa z takimi lokalizacjami, jak Białołęka. W Trójmieście rozchwytywane są mieszkania w osiedlu 2 Potoki. W trzecim etapie inwestycji pozostało już tylko 29 mieszkań. Szybko znikają również lokale z czwartego etapu projektu, który niedawno został wprowadzony.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

W Home Invest największym hitem sprzedażowym okazały się mieszkania w inwestycji Krasińskiego 58 na warszawskim Żoliborzu, w której sprzedawały się one w najszybszym tempie. W naszej ocenie było to podyktowane niezwykle atrakcyjną lokalizacją osiedla w zielonej części Żoliborza. Na sukces sprzedażowy miał wpływ także kameralny charakter inwestycji i funkcjonalne układy oferowanych mieszkań. Aktualnie w ofercie Krasińskiego 58 pozostało 10 ukończonych mieszkań. Sukces sprzedażowy odnotowaliśmy także w przypadku pierwszego etapu inwestycji Na Sokratesa na warszawskich Bielanach, której budowa powoli dobiega końca, sprzedanych zostało ponad 75 proc. mieszkań. Obecnie realizujemy drugi etap osiedla, w którym tempo sprzedaży również jest wysokie. Zasługą tak dobrej sprzedaży jest bliskie sąsiedztwo stacji metra Młociny oraz duża ilość terenów zielonych i rekreacyjnych znajdujących się na Bielanach.

Marcin Liberski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Atlas Estates

Atlas Estates zrealizował na stołecznym rynku 6 inwestycji mieszkaniowych. W zeszłym roku spółka podpisała 265 umów sprzedaży, głównie na mieszkania z 3. etapu osiedla Capital Art Apartments. Jednym z naszych największych hitów sprzedażowych była inwestycja Apartamenty Krasińskiego zlokalizowana u zbiegu ulic Krasińskiego i Przasnyskiej na warszawskim Żoliborzu. W ramach pierwszego etapu inwestycji, którego budowa zakończyła się w 2013 r., sprzedaliśmy ponad 300 lokali. To zachęciło nas do budowy w tej samej lokalizacji kolejnego, 5-piętrowego budynku ze 123 mieszkaniami, którą właśnie rozpoczęliśmy. O sukcesie sprzedażowym zadecydowało kilka jej zalet, w tym dojazd do centrum - w ciągu 15 minut oraz funkcjonalny i elegancki projekt architektoniczny pracowni Kuryłowicz & Associates.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Trudno wymienić jedną z naszych inwestycji, która stała się hitem wyraźnie większym niż inne, a z drugiej strony cieszymy się, że nie zdarzył nam się żaden projekt, w którym tempo sprzedaży, czy zainteresowanie zakupem mieszkań byłoby niezadowalające. Generalnie dość szybko udało nam się domknąć inwestycje, sprzedając całą pule mieszkań, zarówno w naszym pierwszym budynku na Górcach, jak i ostatnio zakończonych inwestycjach Słodowiec Park i Na Romera, a w najbliższych tygodniach spodziewamy się również sprzedaży ostatnich mieszkań w projekcie Staffa 9.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic

Porównując wyniki sprzedaży z rokiem poprzednim, ECO-Classic odnotowała blisko 40 proc. wzrost sprzedaży w inwestycji Hubertus w Warszawie i ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w inwestycji Wolne Miasto w Gdańsku w roku 2015. Złożyło się na to kilka czynników, m.in. stabilna sytuacja gospodarcza, dzięki której panuje wysoki poziom optymizmu wśród nabywców. Przekłada się to na podejmowanie poważnych decyzji, dotyczących zaciągania kredytów, czy inwestowania oszczędności w mieszkania na wynajem.
Nawet przy najniższym poziomie stóp procentowych, czy najlepszych programach wspierających zakup mieszkań, bez optymizmu nabywców sprzedaż nie osiągałaby takiego poziomu. Zarówno warszawski Hubertus, jak i gdańskie Wolne Miasto mają rodzinny charakter – duże, zielone i bezpieczne tereny wspólne. Obie inwestycje są zlokalizowane w atrakcyjnych, nowoczesnych i dobrze skomunikowanych częściach miast, co jest z kolei argumentem dla osób poszukujących mieszkań w celach inwestycyjnych.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu oraz dyrektor pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Najbardziej atrakcyjną wśród naszych inwestycji jest z pewnością, zlokalizowane pomiędzy ulicami Kasprzaka, Ordona i aleją Prymasa Tysiąclecia w Warszawie, osiedle Bliska Wola, a także Apartamenty Wola Invest. Mieszkania w dwóch pierwszych etapach inwestycji znalazły już swoich nabywców. W ramach trzeciej fazy budowy wprowadziliśmy 480 lokali, które w większości także sprzedaliśmy oraz ok. 340 apartamentów na wynajem w inwestycji Apartamenty Wola Invest. Osiedle wyróżnia oryginalny projekt architektoniczny oraz rozwiązania proekologiczne, które w znacznym stopniu wpływają na obniżenie opłat czynszowych, jak również lokalizacja w pobliżu centrum i tereny rekreacyjne na terenie inwestycji. Obecnie oferujemy w Bliskiej Woli wykończone i wyposażone mieszkania w cenie od 239 tys. zł.

Grzegorz Marchel, dyrektor ds. marketingu Lokum Deweloper

W ostatnim czasie daje się zauważyć większe zainteresowanie naszą najnowszą inwestycją – Lokum Victoria przy ul. Tęczowej we Wrocławiu. W pierwszym budynku sprzedanych zostało ponad 60 proc. mieszkań. Klienci doceniają lokalizację w ścisłym centrum miasta, starannie zaplanowane części wspólne z fontanną, ścieżką do biegania i sprzętem do ćwiczeń na powietrzu oraz dostęp do placówek oświatowych i kulturalnych. Inwestycja wybierana jest zarówno przez osoby poszukujące mieszkań do zamieszkania, jak i pod wynajem.

Katarzyna Pietrzak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Victoria Dom S.A.

Naszym największym hitem sprzedażowym jest inwestycja Przy Parku zlokalizowana na warszawskim Targówku przy ul.Rembielińskiej. Trzy ośmiopiętrowe budynki idealnie wpasowują się w klimat dzielnicy. Inwestycja Przy Parku to oferta zarówno dla klientów zmotoryzowanych jak i tych poruszających się komunikacją miejską, bowiem znaleźć tu można liczne przystanki tramwajowe i autobusowe, a w niedalekiej przyszłości powstanie przystanek metra. Osiedle mieści się przy licznych sklepach, centrach handlowych oraz zrewitalizowanym parku Bródnowskim. Ze 126 lokali zostało nam jedynie kilkanaście. Szczególnie pragniemy polecić te na ostatnich piętrach, których to wysokość wynosić będzie 3m. i zaoferują wspaniały widok na panoramę dzielnicy.

Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży Red Real Estate Development

We Wrocławiu hitem sprzedażowym były lofty w inwestycji Nowa Papiernia, dlatego już wkrótce rozpoczniemy sprzedaż drugiego etapu tej inwestycji - Ultra Nova. Znajdzie się w nim 156 soft loftów i penthouse’ów. W warszawskim osiedlu Alpha Park, klientów przekonują łazienki z oknami i duży wybór mieszkań o różnych metrażach. W Poznaniu ogromnym zainteresowaniem cieszą się mieszkania w wysokim standardzie, na ostatnich piętrach wieżowca Red Park.

Ewelina Krosta, reprezentująca firmę WAN S.A.

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się nasza krakowska inwestycja przy parku Apartamenty Wielicka. Niedawno ruszyliśmy z drugim etapem tego projektu. Wielu klientów, którzy już zakupili lokale w etapie pierwszym zdecydowało się kupić mieszkania w kolejnym etapie pod inwestycję.

Jarosław Jankowski, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Oba realizowane przez nas projekty mieszkaniowe przy ul. Jana Kazimierza na warszawskiej Woli cieszą się dużą popularnością wśród klientów. W pierwszej fazie projektu Miasto Wola, którego budynek oddaliśmy do użytkowania w styczniu br., pozostało wolne zaledwie jedno mieszkanie ze 112 oferowanych. W kolejnych etapach tego projektu sprzedaliśmy już odpowiednio ponad 80 proc. i 35 proc. mieszkań, przy czym sprzedaż trzeciej fazy inwestycji rozpoczęła się zaledwie pod koniec ubiegłego roku. W Stacji Kazimierz, którego pierwsza faza rozpoczęła się kilka miesięcy później niż inwestycja Miasto Wola i została zaplanowana na 179 mieszkań, sprzedaż lokali również postępuje bardzo dynamicznie. Dotychczas, blisko 98 proc. mieszkań znalazło już swoich nabywców, a w drugim etapie Stacji Kazimierz sprzedaliśmy 48 proc. lokali.




Opracowanie: Kamil Niedźwiedzki

Więcej informacji dompress.pl
Autor dompress 11:51 03/03/16 | Komentarze (0)
Online: 0 Login i 94 Goście