DOMPRESS.PL
Ostatnie wpisy 01/11/17
Które inwestycje mieszkaniowe najbardziej odpowiadają singlom? Czym się charakteryzują? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.
Dla singli ważne jest, aby nieruchomość współgrała z prowadzonym przez nich stylem życia. Dużym powodzeniem cieszą się mieszkania w osiedlach społecznych, które umożliwiają załatwianie codziennych spraw w bezpośredniej okolicy. Szeroki dostęp do usług, baza rekreacyjna obejmująca np. osiedlowy klub fitness, czy własne boiska i sprawne połączenie z centrum to duży atut dla tej grupy nabywców. Podobnie jak inwestycje w samym centrum, jak np. River Point, zapewniające pełną ofertę miasta na wyciągnięcie ręki. W pierwszych dniach sprzedaży obserwujemy również duże zainteresowanie kawalerkami w Browarach Wrocławskich, projekcie zlokalizowanym w sercu Wrocławia w otoczeniu zabytkowej architektury poprzemysłowej.
Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.

Single stanowią większość wśród klientów, którzy zainteresowani są małymi, jednopokojowymi mieszkaniami. Spośród nich da się wyróżnić kilka grup. To na przykład osoby, które w perspektywie kilku lat planują założenie rodziny i późniejszą odsprzedaż mieszkania z zyskiem, by zainwestować pozyskane środki w większą nieruchomość. Często małe mieszkania są kupowane przez rodziców dla studiującego dziecka. Tacy nabywcy wychodzą ze słusznego założenia, że zakup mieszkania to lepsza inwestycja niż wynajmowanie stancji bądź pokoju w akademiku. Wśród naszych wszystkich klientów, większość stanowią jednak młode małżeństwa i rodziny, które poszukują większych lokali.

Małgorzata Ostrowska, członek Zarządu oraz dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.
Single najczęściej wybierają warszawskie osiedla Bliska Wola i Zielona Dolina. W tych inwestycjach oferujemy lokale cieszące się powodzeniem singli, tj. 22 metrowe kawalerki i mieszkania dwupokojowe o powierzchni około 40 mkw. z funkcjonalnym układem pomieszczeń. Inwestycja Bliska Wola oddalona jest zaledwie 12 minut drogi od centrum miasta, dlatego wybierana jest przez osoby dynamiczne, które dopiero rozpoczynają karierę zawodową i chcą korzystać z uroków nocnego życia w Warszawie. Osiedle Zielona Dolina zlokalizowane jest na Białołęce, słynie z terenów zielonych, stąd zainteresowanie tą inwestycją wśród osób ceniących sobie spokój i chętnie spędzających czas na świeżym powietrzu.
Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.
Trudno jednoznacznie wskazać, jakim rodzajem projektów najbardziej interesują się single, bo to szeroka grupa kupujących. Mogą to być osoby zaczynające samodzielne życie, które z uwagi na ograniczone środki i zdolność kredytową, kupują mieszkania możliwie najtańsze, w projektach znacznie oddalonych od centrum. Są to również studenci, którym mieszkania kupują rodzice, często w inwestycjach zlokalizowanych w centrum miasta.
Wspólnym mianownikiem na pewno jest rodzaj mieszkania, jakie kupuje singiel. Jest to lokal możliwie mały, kompaktowy, dzięki czemu jego cena całkowita jest atrakcyjna, a rata kredytu niższa od kosztu najmu.
Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper
Single poszukują inwestycji, które dokładnie odpowiadają ich potrzebom. Te grupę interesuje lokalizacja w pobliżu centrum, dostęp do komunikacji miejskiej docierającej w różne części miasta, możliwość łatwego korzystania z oferty kulturalnej, edukacyjnej, medycznej, czy biznesowo-gospodarczej. Nasze osiedla właśnie tym się wyróżniają, dlatego obserwujemy stałe zainteresowanie mieszkaniami we wszystkich naszych krakowskich i wrocławskich inwestycjach ze strony takich nabywców. Single poszukują lokali o mniejszych metrażach, kawalerek i mieszkań dwupokojowych z aneksem kuchennym lub osobną kuchnią.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska
Według naszych obserwacji, najczęściej wybieraną inwestycją przez singli jest warszawskie osiedle Kolska od Nowa:). W mojej ocenie, na popularność w tej grupie odbiorców wpływa na pewno lokalizacja w sercu miasta, dająca duże poczucie swobody i wolności, co jest silnym atrybutem dla tego segmentu klientów.
Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Z naszego doświadczenia wynika, że w Warszawie single najczęściej wybierają inwestycje w lokalizacjach blisko centrum lub w sąsiedztwie dzielnic biurowych, zapewniające dobrą komunikację, aktywny wypoczynek, bliskość centrów rozrywki, czy klubów sportowych.
Katarzyna Dąbrowska, Senior Marketing Manager w Nexity Polska

Nasze analizy pokazują, że dla młodych osób, które planują zakup mieszkania w pojedynkę, ważne są takie czynniki, jak wielkość i rozkład lokalu, jego cena oraz świetne skomunikowanie ze strategicznymi punktami Warszawy. Istotny jest też dogodny dojazd
do pracy i centrum miasta oraz sąsiedztwo przestrzeni rekreacyjnej i usługowej. Takimi atutami charakteryzuje się nasza inwestycja NextUrsus w Ursusie, gdzie oferujemy mieszkania średnio w cenie 6500 zł/mkw. Inwestycja cieszy się dużym zainteresowaniem singli, bo zapewnia dogodne połączenie z centrum stolicy i z zagłębiem biurowym na Służewcu, a przy tym przyciąga różnorodnością metraży i funkcjonalnym układem lokali, które łatwo dopasować do indywidualnych możliwości finansowych. Nie bez znaczenia jest fakt, iż jest to projekt SMART. Przyszli mieszkańcy znajdą tu m.in. system Smart Home, ławki multimedialne, rozwiązania energooszczędne i strefę fitness.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates

W każdej z dotychczas zrealizowanych przez nas inwestycji największą popularnością wśród singli cieszyły się kawalerki. Mówiąc o singlach, mamy na myśli m.in. studentów, którym zakup mieszkania w zdecydowanej większości finansują rodzice. Inwestycje na warszawskim Mokotowie, Woli, czy Żoliborzu zlokalizowane są w pobliżu przystanków komunikacji miejskiej oraz punktów handlowo-usługowych, co wpływa na wyższy komfort życia.

Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

W naszych, warszawskich inwestycjach młodzi ludzie znajdą niewielkie, bardzo funkcjonalne mieszkania, które bardzo szybko znikają z oferty, najczęściej w pierwszych tygodniach od uruchomienia procesu sprzedaży. Zarówno w projekcie Miasto Wola, jak i w Stacji Kazimierz, klienci mają możliwość wyboru mieszkania o powierzchni od trzydziestu kilku do ponad pięćdziesięciu pięciu mkw., dzięki czemu precyzyjnie dopasowują powierzchnię mieszkania do swoich potrzeb. Staramy się dywersyfikować ofertę pod kątem powierzchni, przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej funkcjonalności i potencjału aranżacyjnego.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
Single najczęściej wybierają tę inwestycję, w której mogą jeszcze kupić nieduże mieszkania. Dotychczas najszybciej wybór kompaktowych lokali kończył się w prowadzonej etapami inwestycji Na Sokratesa na warszawskich Bielanach ze względu na bliskie położenie od stacji metro Młociny oraz dużą ilość terenów zielonych. Single cenią sobie bardzo dobre połączenia komunikacyjne z centrum oraz pozostałymi dzielnicami Warszawy. Dlatego obecnie największym zainteresowaniem wśród tej grupy cieszy się realizowana na Żoliborzu inwestycja Krasińskiego 58. W ofercie znajdują się jeszcze najbardziej pożądane przez singli powierzchnie mieszkań. Inwestycja przyciąga swym kameralnym charakterem, usytuowaniem w sąsiedztwie zieleni, spokojem, a lokalizacja osiedla nieopodal miejsc rozrywki, kultury i CH Arkadia jest dodatkowym atutem.
Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży Wawel Service
Single najczęściej wybierają mieszkania jednopokojowe lub mniejsze lokale dwupokojowe o powierzchni około 35 mkw. w inwestycjach nieco oddalonych od centrum miasta jak np. Piasta Park II, ale z dobrze rozwiniętą infrastrukturą komunikacyjną. Znamy jednak przypadki, kiedy single inwestują w droższe, w pełni komfortowe mieszkania, które mogą zagwarantować więcej niż loft w centrum miasta. W ofercie mamy dla nich m.in. Apartamenty Sowiniec przy ulicy Wiosennej w Krakowie. Nowoczesne mieszkania wyróżniają ogrody w stylu japońskim oraz przeszklony dach. W ofercie tego projektu został już ostatni apartament.


Opracowanie:
Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl
Więcej informacji: info@dompress.nieruchomosci.pl

Autor dompress 01:39 15/11/17 | Komentarze (0)
W większości miast wynajmowanych jest więcej biur niż się buduje

Popyt na biura wciąż jest rekordowo wysoki. W ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy bieżącego roku w największych miastach w Polsce wynajęte zostało już przeszło 1 milion mkw. powierzchni biurowej. Jak obliczają analitycy Walter Herz, tylko w trzecim kwartale tego roku w głównych ośrodkach biurowych w kraju do najemców trafiło prawie 470 tys. mkw. biur., o kilkanaście procent więcej niż rok temu.
60 proc. biur w kraju wynajmowanych jest w Warszawie
Prawie 60 proc. popytu zarejestrowanego od początku roku do końca września było udziałem Warszawy, w której zakontraktowane zostało prawie 600 tys. mkw. powierzchni. To tylko kilkanaście procent mniej od średniej rocznej notowanej w ostatnich latach. Na warszawskim runku najbardziej popularna wśród najemców jest centralna strefa biurowa, Służewiec i biurowce w rejonie Alei Jerozolimskich. Na największych krajowych rynkach regionalnych, w Krakowie i we Wrocławiu wynajęte zostało w tym czasie po około 130 tys. mkw. powierzchni biurowej.
Duży popyt na biura zgłaszany przez inwestorów zagranicznych i krajowych dopinguje deweloperów do wzmożonej działalności. Liczba i rozmach wprowadzanych obecnie na rynek projektów jest potwierdzeniem szybkiego tempa rozwoju sektora, z jakim nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia. Według szacunków Walter Herz, w Warszawie w budowie jest około 815 tys. mkw. powierzchni biurowych, co jest absolutnie rekordowym rezultatem w całej historii stołecznego rynku. W pozostałych głównych ośrodkach biurowych w Polsce powstaje łącznie kolejny 1 milion metrów kw. biur.
Warszawa z mniejszą ilością oddanych biur niż rynki regionalne
W ciągu trzech pierwszych kwartałów tego roku w Warszawie do użytku oddane zostało ponad 200 tys. mkw. powierzchni, a jak prognozują specjaliści Walter Herz, do końca tego roku może zostać ukończona budowa kolejnych 100 tys. mkw. biur. Łącznie w 2017 roku wejdzie na stołeczny rynek podobna ilość nowej powierzchni, jak średnio w ostatnich latach.
Kilka prowadzonych obecnie spektakularnych, warszawskich inwestycji wymaga dłuższego okresu realizacji. Stąd większość powstającej powierzchni zostanie oddana w latach 2019-2020. Jak podaje Walter Herz, podaż powierzchni biurowej w Warszawie sięga w tej chwili 5,3 mln mkw., co stanowi nieco ponad połowę krajowych zasobów.
W okresie dziewięciu miesięcy tego roku na rynkach regionalnych, poza Warszawą zostało oddane ponad 340 tys. mkw. biur. A do końca tego roku prawdopodobnie ukończy się budowa ponad 180 tys. mkw. powierzchni, podaje Walter Herz.
Niewiele powierzchni niewynajętej
Szybkie tempo przyrostu podaży nie powoduje jednak wzrostu współczynnika pustostanów. Czasowe wzrosty powierzchni niewynajętej, następujące po oddaniu dużych obiektów są szybko niwelowane. Zdecydowana większość nowych biur jest wchłaniana przez rynek jeszcze przed ukończeniem inwestycji.
W ostatnich miesiącach niewielki wzrost współczynnika pustostanów zarejestrowany został jedynie w Krakowie i Trójmieście. W pozostałych ośrodkach miejskich utrzymał się na stabilnym poziomie lub spadał. Jak podaje Walter Herz, najmniej niewynajętych biur jest w Łodzi – 6,6 proc., a wolumen wolnej powierzchni w Warszawie zmniejszył się ostatnio do 12,8 proc.
Czynsze za wynajem powierzchni biurowej są stabilne. W ostatnich kwartałach nastąpiły tylko drobne korekty cen, co jest efektem dobrego balansu w sektorze pomiędzy popytem i podażą. W Warszawie, w centralnym obszarze miasta stawki bazowe kształtują się w przedziale 19-25 euro / mkw. / m-c., a w pozostałych centrach biurowych w mieście powierzchnię biurową można wynająć od 11 do 16 euro / mkw. / m-c. Czynsze transakcyjne notowane we Wrocławiu i Krakowie wynoszą od 13,5 do 14,5 euro / mkw. / m-c.


Autor: Walter Herz
Autor dompress 01:15 14/11/17 | Komentarze (0)
Na rynek wchodzi coraz więcej mieszkań i coraz więcej jest kupowanych
Na rynku nowych mieszkań podaż i popyt balansują na jednym poziomie. W ciągu ostatnich dwóch kwartałów tego roku w sześciu największych miastach w Polsce deweloperzy wprowadzili do oferty podobną ilość mieszkań, jaką sprzedali.
Choć z kwartału na kwartał na rynek wchodzi więcej mieszkań, produkcja pozwala tylko na bieżąco uzupełniać ofertę, bo chętnych do zakupu stale przybywa. Firmy deweloperskie notują rekordowe wyniki sprzedaży. Największym katalizatorem popytu są niskie stopy procentowe, które wypychają kapitał zgromadzony w bankach na rynek nieruchomości.
Rekord podażowy i sprzedażowy
W Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu i Łodzi zarówno w drugim, jak i trzecim kwartale br. do nabywców trafiło łącznie po 17,5 tys. mieszkań. Wyniki sprzedaży po dziewięciu miesiącach br., które są o jedną czwartą lepsze niż przed rokiem, pozwalają zakładać, że rok 2017 zamknie się jeszcze lepszym wynikiem niż rekordowy pod tym względem rok ubiegły.
Na uwagę zasługuje fakt, że od października 2016 roku do końca września 2017 roku w sześciu największych miastach sprzedane zostało najwięcej mieszkań w całej historii polskiego rynku deweloperskiego. Jeśli weźmiemy pod uwagę cztery ostatnie kwartały z rzędu rekord został pobity również pod względem ilości, jakie deweloperzy wprowadzili na główne rynki w Polsce.
Zmiana standardu wprowadzanych projektów
Hossa w mieszkaniówce trwa już od tak dawna, że zdążyliśmy się już do niej przyzwyczaić. W odróżnieniu od poprzedniego boomu nie przyniosła jednak dużych podwyżek cen. Jak zaznacza Tomasz Sadłocha z Ochnik Development, pomimo ogromnego popytu stawki ofertowe na rynku deweloperskim rosną powoli. - Lekkie wzrosty średnich cen w ostatnich miesiącach wynikają przede wszystkim ze zmiany struktury oferty rynkowej. Do sprzedaży wchodzi mniej ekonomicznych lokali w standardzie podstawowym, które budowane były z myślą o klientach korzystających z dopłat w programie MdM. Na rynek trafia teraz więcej mieszkań w wyższym standardzie i dobrze zlokalizowanych lokali o małych metrażach skierowanych do inwestorów, w przypadku których stawki za metr są nieco wyższe – przyznaje Tomasz Sadłocha.
Przykładem takich inwestycji są także projekty Dzielna 64 i Studio Centrum, które Ochnik Development prowadzi na warszawskim Muranowie. – To rejon, który teraz rozwija się najdynamiczniej w Warszawie, nie tylko jeśli chodzi o sektor mieszkaniowy, ale także komercyjny. W okolicy ronda Daszyńskiego rośnie nowe centrum biznesowe Warszawy. Stąd przewaga inwestorów wśród naszych klientów. Większość z nich decyduje się na zakup mikro-apartamentów w Studio Centrum, które są do nabycia w cenie od 180 tys. zł netto – informuje Tomasz Sadłocha.
Ceny w górę
Średnie ceny mieszkań deweloperskich w Warszawie wzrosły w ostatnich miesiącach do poziomu 8,5 tys. zł/mkw. Jednak zmiana profilu projektów mieszkaniowych wchodzących na rynek odbiła się najbardziej na stawkach ofertowych w Trójmieście, które w ciągu ostatniego roku skoczyły o ponad 20 proc. Przeciętne ceny mieszkań, które są tam budowane przebiły już średnią stawkę dla Warszawy i wynoszą 8,6 tys. zł/mkw.
W najbliższym czasie można się spodziewać dalszych wzrostów cen budowanych mieszkań. Przemawiają za tym rosnące koszty zakupu gruntów inwestycyjnych, których dostępność jest coraz bardziej ograniczona. Coraz droższe są również koszty budowy, w tym materiałów i robocizny.

Autor: Ochnik Development

Autor dompress 03:19 10/11/17 | Komentarze (0)
W dniu 7. listopada br. warszawska Akademia Najemcy powołana przez firmę doradczą Walter Herz zainaugurowała swoją działalność pierwszym panelem tematycznym

Panel otwierający Akademię Najemcy Walter Herz cieszył się ogromnym zainteresowaniem słuchaczy, którzy licznie przybyli na szkolenie z całej Polski. Tematem pierwszego spotkania były Renegocjacje vs relokacje na rynku biurowym. W szkoleniu wzięli udział m.in. przedstawiciele firm z sektora prywatnego i BPO/SSC oraz reprezentanci jednostek sektora publicznego i ministerstw. Uczestnicy poznali tajniki renegocjacji zawartych kontraktów celem przedłużenia umów najmu powierzchni biurowych na korzystniejszych warunkach, jak również spektrum możliwości wiążących się z procesem relokacji do nowego biura.
Podczas panelu przedstawiona została także analiza work place solutions i sposoby aranżacji przestrzeni biurowej oraz przebieg sprawnego fit out’u, m.in. w case study zaprezentowanym przez firmę projektowo-wykonawczą Forbis. Moderatorem panelu eksperckiego był Mateusz Strzelecki, partner w firmie Walter Herz.
Na kolejnym szkoleniu, na które Akademia Najemcy Walter Herz zaprasza już 5. grudnia br. omówione zostaną zagadnienia związane z prawną stroną negocjacji umowy najmu. Tematyką spotkań, które zaplanowane zostały w pierwszych miesiącach 2018 roku będzie : Organizacja działu administracji, Funkcjonalne aranżacje, Rynek najmu i zachęty finansowe dla najemców.
W ośrodku szkolenia mieszczącym się w warszawskim biurowcu Prosta Tower przy ulicy Prostej 32 odbywać się będą cykliczne spotkania z ekspertami, którzy poruszać będą najważniejsze kwestie dotyczące procesu wynajmu i użytkowania powierzchni, zmiany biura, umów najmu, czy aranżacji i wyposażenia przestrzeni biurowej. Bezpłatne szkolenia skierowane są do osób reprezentujących firmy z różnych branż, zainteresowanych wszelkimi aspektami związanymi z rynkiem powierzchni biurowych.
Akademia Najemcy Walter Herz jest pierwszym tego typu przedsięwzięciem, które zorganizowane zostało na skalę ogólnopolską.
Walter Herz to wiodący, polski podmiot, prowadzący działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych. Firma świadczy kompleksowe, specjalistyczne usługi w zakresie doradztwa inwestycyjnego, zapewnia pełną obsługę firmom oraz instytucjom związanym z rynkiem nieruchomości. Doradcy WH wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni, komercjalizacji inwestycji, a także w procesie zarządzania i administrowania projektami. Agencja jest zrzeszona w organizacjach i stowarzyszeniach wspierających rozwój sektora BPO/SSC w Polsce.

Autor: Walter Herz

Autor dompress 01:19 09/11/17 | Komentarze (0)
W których inwestycjach mieszkaniowych deweloperzy oferują lokale handlowo-usługowe? W jakich cenach można je kupić? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.

Lokale usługowe oferujemy w Warszawie, Ząbkach, Gdańsku i Łodzi. W osiedlu Stacja Kazimierz na warszawskiej Woli dostępnych jest jeszcze 5 lokali o powierzchni od 149 mkw. do 187 mkw. Osiedle Neptun przy ulicy Powstańców w Ząbkach oferuje 6 lokali o metrażu od 41 mkw. do 70 mkw. Inwestorom z Trójmiasta możemy zaproponować lokale przy ulicy Guderskiego w Gdańsku Jasieniu wielkości od 91 mkw. do 101 mkw. oraz przy ulicy Myśliwskiej w Gdańsku Morenie o powierzchni od 170 mkw. do 223 mkw. W Łodzi pozostały w sprzedaży dwa lokale przy ulicy Żeligowskiego w pobliżu Piotrkowskiej o metrażu 61 mkw. i 190 mkw. Ceny wszystkich lokali są do negocjacji.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

Poszukujący lokalu usługowego mogą skorzystać z oferty w kilku naszych osiedlach we Wrocławiu. Do nabycia są lokale o powierzchni od 24 mkw. do 189 mkw. w osiedlu Olimpia Port, w którym docelowo zamieszka 10 tys. wrocławian, a nadrzeczna lokalizacja inwestycji przyciąga spacerowiczów z całego miasta. Warto też zwrócić uwagę na lokale usługowe w budynku Club House w apartamentowym osiedlu Ogrody Hallera, położonym przy jednej z głównych arterii miasta. W naszej ofercie znajdują się również lokale usługowe w Browarach Wrocławskich, nowoczesnej inwestycji usytuowanej na terenie dawnego Browaru Piastowskiego. Potencjał lokalizacyjny w pobliżu centrum miasta i sąsiedztwo terenów rekreacyjnych nad Odrą stwarzają tu duże szanse rozwoju dla inwestorów.

Małgorzata Ostrowska, członek Zarządu oraz dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.
Posiadamy lokale handlowo-usługowe w trzech inwestycjach: na Bliskiej Woli w Warszawie, Hanza Tower w Szczecinie oraz Bernadowo Park w Gdyni. Ceny lokali różnią się w zależności od miasta, lokalizacji oraz powierzchni. W Warszawie trzeba zapłacić od 14 883 zł za mkw. W Szczecinie, ze względu na usytuowanie projektu w centrum miasta, stawki zaczynają się od ponad 9686 zł/ mkw.
Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.
Lokale usługowe oferujemy przede wszystkim w inwestycjach zlokalizowanych w centrach miast lub w projektach wieloetapowych, jak na przykład Mała Praga, Korona Pragi, czy Osiedle na Woli w Warszawie. W ofercie staramy się mieć lokale o możliwie małym metrażu, tj. 60-100 mkw. z opcją ich łączenia, dzięki czemu pozostajemy elastyczni na zmienne potrzeby rynku. Ceny uzależnione są od miasta i lokalizacji, zaczynają się od 4850 zł netto/mkw.
Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper
Na terenie osiedli Lokum di Trevi i Lokum da Vinci znajdują się pasaże handlowo-usługowe, dostępne nie tylko dla mieszkańców. Doskonała lokalizacja w pobliżu terenów z wysokim zaludnieniem, nieopodal rozbudowanej infrastruktury komunikacyjnej i ośrodków biznesowych sprawiają, że pasaże to doskonałe miejsce na rozwój biznesu w różnych branżach. Na terenie Pasażu da Vinci dostępne są lokale do wynajęcia o metrażach od 42 mkw. do 182 mkw. Dla najemców i ich klientów przygotowany został parking. Na terenie Pasażu di Trevi pozostały dwa wolne lokale do wynajęcia o powierzchni 74 mkw. i 80 mkw.
Wkrótce także w osiedlu Lokum Victoria powstanie centrum sportowe, powierzchnie biurowe i handlowo – usługowe, z których korzystać będą mogli nie tylko mieszkańcy osiedla, ale również wszyscy wrocławianie.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

Lokale użytkowe są dostępne we wszystkich naszych inwestycjach w Warszawie. Aktualnie oferujemy zakup takich lokali zarówno w inwestycji Człuchowska Bemowo, Kolska od Nowa:), jak i w drugim etapie osiedla Apartamenty Marymont. Generalnie staramy się, by w każdym z naszych projektów dostępne były lokale handlowo-usługowe, a ich funkcjonalność dopasowana do potrzeb przyszłych mieszkańców.

Katarzyna Dąbrowska, Senior Marketing Manager w Nexity Polska

Lokale handlowo-usługowe dostępne są aktualnie w warszawskiej inwestycji SkyLife na Woli, gdzie średnia cena za mkw. powierzchni wynosi 7800 zł netto. Wśród dostępnych lokali przeważają takie o metrażu 65 mkw., usytuowane od strony ulicy Jana Kazimierza. Lokale dostępne są też w pierwszym etapie inwestycji MyBemowo na parterze budynku od strony ulicy Batalionów Chłopskich. Zgodnie z naszym planem, docelowo wspomniana powierzchnia zostanie zagospodarowane przez różne typy usług, dopasowanych do potrzeb mieszkańców. Przewidujemy również przestrzeń handlową w inwestycji NextUrsus w warszawskim Ursusie, gdzie powierzchnia będzie dostępna w cenie od 9000 zł za mkw.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates
W ofercie posiadamy kilka lokali usługowych w warszawskich inwestycjach mieszkaniowych, których budowa została już ukończona. W ConceptHouse Mokotów w budynku u zbiegu ulic Obrzeżnej i Cybernetyki mamy do dyspozycji ostatni lokal usługowy o metrażu 233 mkw. w cenie 7500 zł netto za mkw. Na granicy Woli i Śródmieścia, w inwestycji Capital Art Apartments dysponujemy sześcioma wolnymi lokalami, z których najmniejszy ma powierzchnię 34 mkw., a największy 266 mkw. Ceny lokali w tym projekcie kształtują się w przedziale 8000 - 9000 zł netto za mkw. Intensywna zabudowa okolicy oraz lokalizacja w pobliżu stacji metra rondo Daszyńskiego sprawia, że prowadzenie biznesu w tym miejscu jest bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem. Ponadto na Żoliborzu w inwestycjach Apartamenty przy Krasińskiego i Apartamenty Krasińskiego II mamy w ofercie łącznie pięć lokali usługowych, które mogą być przeznaczone na sklep spożywczy, aptekę lub biuro.
Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
W tej chwili mamy w sprzedaży kilka lokali usługowych i biurowych w Warszawie. Najciekawszy z nich to lokal, w którym mieliśmy biuro sprzedaży w inwestycji Hubertus. Lokal ma 232 mkw. i jest całkowicie przeszklony, dzięki temu można pracować przy biurku podziwiając zielone przestrzenie na terenie osiedla. Cena lokalu to 9800 zł netto/mkw. W tej samej inwestycji mamy także w sprzedaży biuro o powierzchni 91 mkw. w kwocie 6990 zł netto/mkw. Do kupienia jest jeszcze ponad 500 metrowe biuro przy ulicy Bukowińskiej koło metra Wilanowska i dwa lokale biurowe przy ulicy Panieńskiej w rejonie Portu Praskiego za 6500 zł netto/ mkw.
Mirosław Łoziński, prezes zarządu Waryński S.A. Grupa Holdingowa

Lokale usługowe oferujemy w obydwu naszych warszawskich inwestycjach: Miasto Wola i Stacja Kazimierz. W Mieście Wola, realizowanym z naszym partnerem Dantex, posiadamy wolne lokale o powierzchni od 54 do 100 mkw. w przedziale cenowym od 9200 zł/mkw. do 10 500 zł/mkw. Z kolei w inwestycji Stacja Kazimierz, realizowanej wspólnie z firmą Polnord, oferujemy lokale o powierzchni od około 147 mkw. do 187 mkw. w kwocie od 10 200 zł/mkw. do 12 000 zł/mkw. Podane ceny są stawkami brutto.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Nie posiadamy aktualnie w ofercie lokali handlowo-usługowych. Takie nieruchomości są sprzedawane już na etapie projektowym, głównie ze względu na portfel inwestycyjny, który budują nasi klienci. Dzięki temu mogą nabyć atrakcyjny lokal usługowy w dobrej lokalizacji i konkurencyjnej cenie.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Oferujemy aktualnie dwa ostatnie lokale usługowe w inwestycji Monte Verdi, położonej w warszawskiej dzielnicy Włochy przy ulicy Popularnej w cenie od 6500 zł/mkw. netto. Lokale dostępne są w metrażach od 28 kw. do 40 mkw. Jednym z ich największych atutów jest usytuowanie na terenie osiedla, które powstało przy jednym z głównych skrzyżowań w dzielnicy Włochy. Duży ruch pieszych wokół inwestycji generuje sąsiadująca z nią stacja kolejowa, co sprawia że jest to idealne miejsce na biznes.


Opracowanie:
Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl
Więcej informacji: info@dompress.nieruchomosci.pl
Autor dompress 12:17 08/11/17 | Komentarze (0)
Z jakimi najbardziej nietypowymi pytaniami spotkają się deweloperzy ze strony klientów? Czym najczęściej interesują się nabywcy nowych mieszkań? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord S.A.
Zauważalny jest wzrost świadomości konsumenckiej klientów. Zadawane przez nich pytania nie są jednak nietypowe, a wiążą się z chęcią zdobycia rzetelnej wiedzy, co jest zrozumiałe przed dokonaniem tak istotnej, być może najważniejszej w życiu inwestycji, jaką jest zakup własnego M. Wiele pytań dotyczy kwestii technicznych. Często pojawiają się pytania o status działki, na której realizowana jest inwestycja, czy jest to dzierżawa gruntu, czy własność. Klienci pytają też o wysokość czynszu, terminowość wcześniej zrealizowanych przez spółkę inwestycji, czy o rachunki powiernicze. Naszą przewagą jest długi staż firmy na rynku i bardzo duża liczba zrealizowanych inwestycji, co sprawia, że większość wątpliwości klientów jesteśmy w stanie rozwiać przedstawiając konkretne przykłady w istniejących już osiedlach.

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

Najczęściej klienci chcą wiedzieć, jak rozwijać się będzie okolica ich przyszłego miejsca zamieszkania i jakiego standardu mogą oczekiwać na terenie inwestycji, w budynku i we samym mieszkaniu. Zaskakujący bywa stopień szczegółowości tych pytań, od ogólnych dotyczących sąsiedztwa, bezpieczeństwa na osiedlu, czy bliskości szkół i przedszkoli, po szczegółowe np. o oferty najbliższych sklepów, skład farby, jaką pomalowany będzie osiedlowy fitness, czy tytuły gier planszowych, które znajdą w klubach mieszkańca. Dziś świadomość klientów jest bardzo duża, a sprawdzone przed zakupem informacje pozwalają nabywcom na podjęcie odpowiedzialnej i świadomej decyzji.
Małgorzata Ostrowska, członek Zarządu oraz dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.
Pytania klientów zazwyczaj dotyczą podstawowych aspektów, jak metraż, cena, liczba pokoi, dodatkowe udogodnienia np. ochrona oraz usytuowanie danego mieszkania. Jednak często spotykamy się również z pytaniami, które dotyczą szczegółowych danych technicznych inwestycji, jak na przykład wilgotność krokwi dachowej, wykorzystywanych impregnatów, czy współczynnika przenikania ciepła.
Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper
Zazwyczaj otrzymujemy standardowe pytania, nie zauważyliśmy szczególnej zmiany czy poruszania nietypowych kwestii przez kupujących. Nasi klienci są zawsze świadomi dokonywanych wyborów i dobrze przygotowani. Cieszymy się, że poszukiwanie mieszkania rozpoczynają, nie tylko od wyboru dogodnej lokalizacji, funkcjonalnego metrażu, układu pomieszczeń, czy usytuowania względem stron świata. Zainteresowani są także szczegółami standardu wykonania oraz zagospodarowaniem części wspólnych inwestycji.
Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.
Większość zadawanych pytań dotyczy kosztów zakupu mieszkania, jego utrzymania i standardu inwestycji. Często są one bardzo wnikliwe, klientów interesuje technologia wykonania dachu, grubość warstwy izolacji ściany zewnętrznej, czy temperatura w jakiej malowano elewację. Trudno się temu dziwić w sytuacji, kiedy klienci często inwestycją wszystkie oszczędności. Zdarzają się również pytania nietypowe o to co można zrobić z przelatującymi na osiedlem samolotami, albo sąsiadującymi torami kolejowymi.
W ostatnich latach zwiększyła się świadomość klientów, którzy są bardziej dociekliwi i zadają więcej pytań. Dzięki łatwemu dostępowi do internetu, a w szczególności forów internetowych, które prowadzimy dla większości inwestycji są doskonale zorientowani w kwestiach związanych z projektami.
Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska
Nierzadko spotykamy się z niestandardowymi pytaniami i niecodziennymi potrzebami naszych klientów. Zakup mieszkania to przecież niecodzienny, często najważniejszy w życiu zakup, do którego klienci podchodzą z wyjątkową wnikliwością i przejęciem. Najbardziej utkwiło nam w pamięci pytanie o zabezpieczenie możliwości wniesienia do mieszkania koncertowego fortepianu.
Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service

Spora część klientów, z którą spotykają się eksperci do spraw inwestycji Wawel Service jest zasypywana pytaniami dotyczącymi kredytowania. Takie osoby mogą liczyć na fachową pomoc w uzyskaniu kredytu. Jeśli klienci poproszą o konsultacje w tej sprawie są umawiani z ekspertem kredytowym, który szczegółowo wyjaśnia wszelkie wątpliwości.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Pytania i obawy są zawsze takie same, chodzi o bezpieczeństwo i trafność wyboru lokalu. Dzięki ponad 30 letniemu doświadczeniu możemy te obawy skutecznie rozwiać.
Klienci są teraz zdecydowanie bardziej świadomi niż 10 czy 15 lat temu, co znacznie ułatwia wyjaśnienie aspektów prawnych czy funkcjonalnych inwestycji. Wielu klientów kupuje teraz już kolejne mieszkanie na rynku pierwotnym, który w Polsce mimo wszystko jest jeszcze dość młody.
Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates
Przez wiele lat działalności nie zaobserwowaliśmy, aby klienci zasypywali nas nietypowymi pytaniami związanymi z inwestycjami. Zazwyczaj są one podobne, nabywcy interesują się jakością wykonania budynku, częściami wspólnymi, architekturą, bądź najbliższą okolicą. Rozumiemy, jak ważną decyzją jest dla klientów zakup mieszkania, staramy się odpowiadać na wszelkie wątpliwości i pytania, które mogą się pojawić. Zdarzają się oczywiście specjalne życzenia klientów, którzy dysponują dużym budżetem na zakup mieszkania, jak np. możliwość zainstalowania jacuzzi na tarasie czy też przygotowanie lokalu umożliwiające wykonanie akwarium morskiego o pojemności 3 tys. litrów w apartamencie. Takie specjalne zamówienia wymagają dodatkowych rozwiązań konstrukcyjnych w budynkach wielorodzinnych, ale jeśli w jakiś sposób możemy przyczynić się do tego, aby komfort życia naszych klientów był większy, robimy wszystko co w naszej mocy, aby tak było.
Katarzyna Dąbrowska, Senior Marketing Manager w Nexity Polska
Poza standardowymi pytaniami odnośnie terminu odbioru mieszkań i własności gruntów, pytanie, które często zadają nam klienci brzmi: „Dlaczego tak tanio?” Przystępna i konkurencyjna cena, jaką oferujemy we wszystkich projektach mieszkaniowych jest efektem tego, że planując inwestycje maksymalnie wykorzystujemy przestrzeń. Dzięki temu nie tworzymy nieustawnych czy pustych metraży. Proces zakupu gruntów realizujemy bardzo starannie, mając na względzie, by nie generowały zbędnych kosztów, przerzucanych finalnie na kupujących. Ważne jest dla nas, żeby realizowane inwestycje dawały przewagę korzyści nad kosztami.
Niekiedy zdarzają się pytania dotyczące miejscowego planu zagospodarowania. Jedno z ostatnich, które otrzymaliśmy było dość nietypowe, dotyczyło nowo budowanego osiedla NextUrsus. Jedna z osób kupujących zapytała, czy może zdarzyć się tak, że zamiast kościoła, miasto w sąsiedztwie osiedla w przyszłości wybuduje meczet. Uważamy, że wszystkie pytania, nawet te nietypowe są ważne dla naszych klientów, dlatego staramy się udzielać wyczerpujących informacji.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Obecnie rzadko zdarza się, aby klienci zadawali nietypowe pytania związane z zakupem mieszkania. Z reguły są bardzo dobrze przygotowani do rozmowy z naszymi doradcami. Wiedzą doskonale, o co pytać, co jest dla nich ważne przy wyborze mieszkania. Czasem może wydawać się, że odpowiedzi na niektóre z pytań są oczywiste, ale przecież klient nie codziennie kupuje mieszkanie, więc woli dopytać, żeby być w 100 proc. pewnym i podjąć prawidłową decyzję. W dobie wszechobecnego internetu klienci są bardzo dobrze wyedukowani w poszczególnych dziedzinach. Coraz większe znaczenie ma dla nich jakość wykonania budynku i mieszkań, więc najczęściej dopytują o standard i użyte materiały. Nawet do tego stopnia, że zdarzają się pytania bardzo szczegółowe np. o przekrój przewodów elektrycznych, parametry termiczne i akustyczne ścian, okien, itp.

Opracowanie:
Kamil Niedźwiedzki, analityk serwisu Dompress.pl
Więcej informacji: info@dompress.nieruchomosci.pl
Autor dompress 11:46 02/11/17 | Komentarze (0)
Online: 0 Login i 128 Goście